Dit ansigt udadtil

07 October 2019
admin

editorial

Dit logo er dit ansigt. Så simpelt kan det siges. Et logo er det, der kendetegner dig og dit virke, og det er det, som udefrakommende kan genkende dig på. Derfor skal et logo ikke bare være et logo. Nej dit logo skal være dig, for det er jo dit ansigt udadtil. Det skal være let at afkode, genkendeligt i alt dit andet materiale, og så skal det skille sig ud fra mængden af hele den logoskov, du bliver mødt med i det offentlige rum. Logo design er derfor alfa omega for dig som virksomhed. Det er her, du kan give dine kunder det helt rigtige førstehåndsindtryk, så de husker dig og ligger mærke til dit logo.

Et godt, gennemarbejdet logo vækker følelser hos modtagerne. Det understreger virksomhedens værdier, og det som virksomheden står for, og samtidig kan det også med til at skabe troværdighed overfor målgruppen. Med hvordan sker det så lige? Det gør det gennem farve, form og skrift.

Farve og former påvirker
Har du nogensinde tænkt på, hvordan forskellige farver og former påvirker dig? Meget mørke og dunkle farver kan for nogen virke tyngende og trist, mens lyse farver gør en mere munter. Det samme gælder for formen, der giver mulighed for at spille på forskellige budskaber. Runde og organiske former kommunikerer mere bløde budskaber, mens skarpe og kantede formede kan virke stramt og striks for nogle.

Logo design afhænger derfor af, hvad du vil kommunikere med dit logo, og hvordan du vil opfattes af omverdenen. Skal logoet bestå af dit navn, eller skal det være et grafiske element, der symboliserer det, som virksomheden forhandler? Begge dele har fordele og ulemper, for begge ting skal kunne klare at stå alene uden forklaring, men samtidig kan det grafiske element også være med til at skabe forundring og nysgerrighed hos modtagerne.

Uanset hvad kan du med logo design integrere dine værdier, historie og budskaber, så dine kunder ikke er i tvivl om, hvem du er.

 

More articles