C More går en god fremtid i møde sammen med de andre

02 June 2020
Anders Lundtang Hansen

editorial

Kan du huske en tid, hvor du blev præsentere for begrebet streamingtjenester, og du første gang skulle stifte bekendtskab med dem og forstå, hvad de kunne, og hvad der gjorde dem særegne fra almindeligt TV?

Man så blandt andet Netflix som en af de store spillere fra udlandet sætte sig på det danske marked som en af de første af sin art, og senere kom C More, Viaplay med flere til, der især henvendte sig det det skandinaviske publikum.

Det er ligesom en solsikke, der ser undelig ud til at starte med, men efter kort tid kan den vokse sig højere end de fleste mennesker, og i løbet af en dag så peger den sig efter solen, det livgivende.

Sådan lærte streamingtjenester hurtigt at overleve: Ved at have godt indhold og få mere til samt producere noget, som kun de havde – og ellers lytte til kunderne.

Man kan mene, der måske er for mange nu om dage, men det er jo lidt et luksusproblem, og med tiden bliver der måske også luget lidt ud i dem.

I starten kunne man jo godt se pointen i dem, for man kunne vælge det indhold, man helst selv ville se, og man kunne gøre det, når man havde lyst til det.

Men indholdet var sparsomt, og underteksterne var ikke altid lige gode, og kvaliteten var også lidt bagefter.

Derfor så de gamle kanal-bosser ikke den store trussel i de her tjenester, måske mere som et supplement.

For de havde trods alt noget LIVE-indhold på deres kanaler, som man ikke kunne finde på disse streamingtjenester og heller ikke i løbet af de første par år.

Men den skude har vendt sig, for nu kan man efterhånden streame det meste – og endda også live-indhold.

Så kanalerne har godt set, at de skal til at overføre deres kunder til deres egne streaming-tjenester, og det er ikke altid lige nemt.

Derfor ser fremtiden god ud for C More og de andre.

More articles